zondag 1 april 2018

Vrolijk pasen


Pasen

Heel vroeg op de zondagmorgen gaan er vrouwen naar het graf om het lichaam van Jezus te verzorgen. Ze vinden hem daar echter niet. Wel staan er wat engelen, die hen vertellen dat Jezus vroeg is opgestaan. "Waarom zoekt u de levende onder de doden?" Kort daarop verschijnt Jezus aan Maria Magdalena. Daarop gaan de vrouwen naar de discipelen, die hen totaal niet geloven. Vooral Thomas verklaart hen voor gek.
Toch gaan ze wel bij het graf kijken, Johannes en Petrus voorop. Diezelfde dag verschijnt Jezus aan twee volgelingen die onderweg zijn naar het dorp Emmaüs. Ze herkennen hem eerst niet, maar nadat ze samen een hapje gaan eten realiseren ze zich plotseling dat het Jezus is waar ze mee aan tafel zitten. Hij verdwijnt plotseling. Daarna haasten ze zich terug naar Jeruzalem om het de discipelen te vertellen. Terwijl ze hun verhaal aan het doen zijn, verschijnt Jezus in hun midden. Hij belooft hierbij de Heilige Geest te zenden en geeft ze de volgende opdracht: "Zoals de Vader Mij heeft uitgezonden, zo zend Ik jullie uit."


Beste chatters,
Ik wens jullie allemaal hele fijne paasdagen maar eerst moet er toch iets van mijn hart. Bijna 1 jaar geleden op een morgen ben ik dit blog begonnen zodat de groep chatters bij elkaar kon blijven. Ik heb toen gezegd dat ik het blog voor niks en niemand zou weg halen. 
Maar de laatste weken zie ik met pijn aan mijn hart hoe het blog langzaam dood bloed, de ideeën die er waren voor na Utopia lijken nou allemaal zinloos.
Er zijn veel chatters afgevallen natuurlijk is iedereen Utopia moe want ja als we eerlijk zijn is er niet veel meer aan maar laten we niet vergeten over 2 maanden stopt het. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat er chatters zijn afgehaakt omdat het tegenwoordig een ergernis is om terug te lezen, wie leest er nou graag tirades over mensen.
Ik lees vaak over opvoeding en de Nederlandse taal. Laten we nou eens eerlijk zijn en terug lezen wat er allemaal wordt geschreven. Snol, pooier noem het maar op, in mijn opvoeding kreeg je een flinke draai om je oren als ik die woorden uitsprak. En ja ik weet dat de bewoners niks waard zijn maar moeten we daarom maar gaan schelden en ze met de grond gelijk maken. Nee want wij zijn allemaal volwassen mensen en ik weet zeker dat we er boven kunnen staan en dit redden zonder te schelden. En nee jullie hoeven helemaal niet positief te praten over de bewoners maar laat de scheldwoorden achterwegen.
Dan de Nederlandse taal, we zijn allemaal mensen en niemand van ons weet waarom iemand in Nederland is komen wonen en oké ze spreken niet vloeiend Nederlands maar moeten we daarom over elke fout vallen die ze zeggen. Als ik af en toe mijn zinnen terug lees denk ik ook uit welk land komt dit maar ben toch echt gewoon Nederlandse. Stop met zeiken over de lidwoorden want echt worden jullie daar zelf beter van.
Ik zelf ben de laatste tijd al klaar als ik terug gelezen heb en heb dan al geen zin meer om nog te reageren. Zeg ik er iets van wordt ik gewoon genegeerd zelfs als ik probeer daarna weer mee te kletsen of er een beetje lol in te brengen. Nee hier heb ik dat blog niet voor opgezet.
Waar zijn de avonden gebleven dat we het niet meer bijhielden en we een grote gezellige bende waren. Dat je er nog eens een plaatjes tussen kon gooien zo der dat je meteen verwezen werd naar een ander topic. Ja het chill topic is er maar voor de mensen die even geen zin hebben om over Utopia te kletsen, iedereen mag zelf weten waar hij typt. 
Dus mijn vraag laat iedereen in zijn waarden en laten we de laatste 2 maanden met goede moed afsluiten en hopen dat we daarna nog verder kunnen.
Ik wens jullie allemaal vrolijk pasen en geniet ervan met jullie dierbaren.
Muziek topic

Spelletjes topic


Geen opmerkingen:

Een reactie posten